Georgi Stankov

18 септември 2007

Старата Станкова круша




Незаменима круша. Намира се в двора на старата къща на Станковия род, която вече не съществува. Крушата е висока колкото голям орех, а сам човек със сигурност не може да я обгърне с ръце. На възраст е повече от сто години. Баща ми твърди, че си е същата, каквата е била и преди около 65 години, откогато са най-ранните му спомени, свързани с дървото. Тогава се хващал на един клон /сега е изсъхнал, но още си стои/ и се люлеел на него.
В предния си пост писах, че един българомохамеданин от съседното гръцко село Хадживеран преди 60г. идвал в Черничево при дядо ми Станко. Този човек - Курназов - разбрахме, че днес живее в Гюмюрджина и на възраст е около 90- годишен. Когато срещнал черничевци, ги попитал дали е жив бай Станко и стои ли си още голямата круша в двора му. Ех, бай Станко отдавна вече не е сред нас, но крушата си стои.
Плодовете на това дърво не са от най-големите, но не са и дребни като едни киселяци, коите се срещат по някои планински места. Като ги оставиш да презреят, та чак да загният леко, както се получава с плодовете на мушмулата, стават сладки като мед и направо се топят в устата. Странно е чувството, когато се сетя, че ръцете на прадядо ми Ангел и прабаба ми Златка са събирали плодовете на същото това дърво, както после и ръцете на дядо ми и баба ми, че на това дърво се е люлял баща ми като дете...
Няма друга такава круша в целия този родопски край!

2 коментара:

Historian каза...

Здравейте, отново! Благодарим за милите думи относно блога за Мк история. Както Ви и обещах направих Блог-търсачка, в която са включени засега около 20 български блога, в които е засегната темата "История на България". Ще се радвам да препоръчате някои нов блог, или ако искате направо ми пишете на:

macedonianhistory@gmail.com

за да Ви оторизирам да вкарвате или да променяте информацията, касаеща параметрите на търсачката (лого и пр.). Повече информация, можете да намерите на:

http://www.google.com/coop/cse?cx=010378241038312202078%3Ahuti0hzavxe

Може да видите как изглежда търсачката в блога (търсете в лявата лента) и ако Ви допада, да я сложите и Вие на Вашия блог. По-принцип, колкото повече хора я използват (и популяризират), толкова по-добре. Пишете ми на e-mail, за да Ви изпратя ХТМЛ код-а, защото тук не става. С поздрав!

Historian каза...

Zdrasti, proshtavai no mai ti iztrih po pogreshka pismoto ot vcera. Shte se radvam da go izpratish otnovo, ako go imash zapazeno, zashtoto znam kakvo e da pishesh nanovo... Neznam poradi kakva prichina(naistina niamam obiasnenie), zashto pismoto ti e otishlo direktno v Spam-a. I dobre, che reshih vse pak na sbogom pri trieneto na spama, da vidija kakva e poshtata, ta ti zabelijazah pismoto. Za suzalenie, beshe veche kusno...
Proshtavai oshte vednuz za nevnimanieto.
S prijatelski pozdrav!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin